onsdag 18 mars 2009

TAKE IT BACK!

Nu har jag gjort det. Och jag ångrade mig genast. Jag visste ju det. Egentligen. Hur gör man något osett? Hur tar man tillbaka läsning?

Talar naturligtvis om Färjan-Håkans blogg på kanal5.se. Hur kan man sätta en blogg, som byggs upp av det skrivna ordet, i händerna på en man som har fruktansvärt svårt att uttrycka sig bara i tal?

Han förstår ju inte, stackarn, att de driver med honom. Det är en löjeväckande blogg. Det fattar ju alla. Utom Håkan.

Det var en symfoni i missbruk av citattecken. Syftningsfel och, som alltid, stora särskrivningsbekymmer. Utöver det att han skrev om totalt ointressanta grejer (mycket i likhet med mig, inte sant?) som att han känner sig misstänkliggjord och övervakad när han går på Ica och handlar. Han bifogade en bild där man kunde se hur han såg ut. När han handlade.

En annan historia handlade om att han träffade George Scott på krogen. De tu går tydligen way back in the history of Stockholms innekrogar. Han skriver om hur festlig Scott är.
Men jag vet inte jag, Själv blir jag mest bara ledsen när jag tittar på den här bilden.


Inga kommentarer: