onsdag 18 mars 2009

TWITT

Det sägs att Twitter ska vara det nya Facebook. Som jag har ledsnat på. Smekmånaden är över, så att säga, och nu loggar jag bara in för att rensa bort så kallade notifications.
Dock är jag inte så effektiv i mitt twittrande. Jag hajjar ju att det är mer intressant att läsa vad Ryan Seacrest och Jan Helin gör än att jag... chillar vid Riddarborgen - dricker nyponsoppa till mellanmål - hoppar i vattenpölar, eller vad det än må vara.

Idag har jag twittrat, not yet, but I'm getting there. För att det är lite så jag känner mig. Och för att det är en låt jag haft i huvudet idag. Av Ronna Reeves. Mig veterligen fick hon bara göra ett album och det köpte jag för vad... tio-tolv år sen. På skivan finns även första singelsläppet Rodeo Man. Där varnar Ronna Reeves sin lillasyster för att falla för en sådan.
"He's tough on the ponies but twice as hard on you
Just because he does it like nobody can - you're gonna fall in love
with a rodeo man"

Låter som hon hade en del inside info, den där Ronna. Men som sagt, inga fler skivor blev det.
På lördag ska jag dock befästa min kärlek i bläck och blod för någon som fått göra många.

Inga kommentarer: