torsdag 5 mars 2009

TWO CENTS

Jag funderar lite på det här med kungliga bröllop. Det var ju ett tag sen vi hade ett i det här landet, men i övriga Norden och Europa sker det ju mellan varven. Pampiga tillställningar, som sig bör, när kungligheter gängar sig.
Men jag undrar lite... om det blivit ett sånt jävla liv bland skattebetalarna i alla andra länder oxå. Efter att kungliga förlovningar tillkännagivits. Där man först klappar i händerna av förtjusing, hissar flaggan och köper specialbilagorna om den stora romansen. För att sedan tvärvända, när det initiala ruset lagt sig, och säga i helvete heller. Att "mina" skattepengar ska gå till den där skiten.
Har man gjort så i Norge lately? Danmark? Belgien? Och vart fan nu monarker härjat på sistone. Eller är det bara svenskar som beter sig såhär? Som startar facebook-grupper mot ett kungligt bröllop.

Ska jag säga vad det betyder att gå med i en facebook-grupp emot någonting. Inte ett jävla dugg. Så mycket. Det är en låtsasprotest. Det är en lat mans protest. Jag klickar på "gå med" så mitt namn hamnar bland 50 000 andra på nån lista. Så att jag slipper lämna huset och på något vis ge sken av att jag bryr om nånting över huvud taget. Så mycket.

Inga kommentarer: